16 August 2008

Life?KoRAng ADer LIFE?

Kehidupan..life...ape lagi perbendaharaan kata yang menceritakan satu-satu perilaku dan tindak tanduk sesorang seharian?Ape yang dimaksudkan dengan "life" tue?

Adelah adegan kutuk mengutuk sorang "mat" nie haritue....pasal LIFE nie lah!!life yang sekadar gi keje balek keje...then duduk umah..tido memanjang...makan..itu life ke?Klo nak ikutkan...mende yang semua manusia buat..dah bukan kire life..itu kire macam common things done by human..ahahah..."done" ke eh?whatever...

Tertanyelah aku..aku ader life tak?aku terpikir gak sejenak..chewah..sejenak..kah kah..life itu macam ka?Life yang sekadar mengfokuskan diri terhadap keje...tak abes-abes keje?passion ke?bukan kan...terlintas la plak..klo ader yang jenis dating memanjang..tiap2 hari ke...tiap2 hujung minggu ke...itu kire life jgk ke?life as a couple?
Back to basic la..aku lihat...smue life yang aku citer nie...mcm menjadi kebiasaan..bukan kehidupan...things that you need to do for life...not things that you need to crave from life...

Kalo macam aku..let me summarized my life lah!!
MONDAY-FRIDAY - work or relax
SATURAY-SUNDAY - relax or work

Itu je ke?itu je life aku?hurpmh...biar aku brief sket relax aku...
1.AKU GI KUANTAN JALAN-JALAN
asek2 kuantan...nape la tak genting ke...pulau sipadan ke...

2.MAIN SNUKER
mende yang dibangunkan semula selepas berapa abad tak menyentuh ranting kayu itu

3.FUTSAL
dah jarang da skrg..budak umah pon asek kering duet nak sara perut...

4.CARI ARNAB
dari bulan 7 lagi..aku mencari si arnab di kedai-kedai berhampiran...adoilah..

5.USHA KETE
macam-macam dalam otak aku...merc,honda,toyota,suzuki,..tapi at last...nie yang aku compem nak beli!!

1.Honda Jazz 1.5 IDSI,2005
2.Toyota Vios J
3.Suzuki Swift 1.5 A

Antara 3 nie..aku compem angkat!!compem!!!pegi mampus la kete laen...tapi, mende nie aku akan buat selepas aku kutip duet 12K. So,skrg nie...sape nak kutuk aku..kutuk lah..pedulik ape...aku mencari kepuasan aku..so...SADAP U!!!ahahha...

6.CARI AWEK
Aku tak lonely,tapi aku nak carik pempuan yang aku bley dating kengkadang...2 bln skali ke...tak slaloo lah...mls2...klo dating selaloo bosan weh!!tak sampai stahun compem tataw activity yang nak buat...ASEK MENDE TULE JE...lagi2 klo pempuan tue jenis maen ikut je cakap ko...tak nk initiative bagi idea nak wat pe...ahahah

Tapi, selalunye aku memikirkan work time relax aku..macam mane aku nak bangunkan diri aku dlm working life aku...nak dapat gaji mahal dalam masa terdekat...nak carik lobang2 berguna untuk masa akan datang...hurpmh...work jugak at last...

Finally,aku baru realized..aku nie bukan ader life sangat..LIFE aku tue adalah beban hidup..beban yang aku kene tanggung semate-mate nak menyara life aku...dan mencari life aku...bukan menghayati LIFE itu sendiri.

FUCK.....

2 comments:

iM MartiNez said...

wow..wow..wow..i never thought u have your own blog afta..what did you name that site?..anothercapub? i juz can't remember..
why are u so worried bout your life? u r only 23..no 1 ever satisfied with their life..but that's fate..u noe..u do what u have to do..when u think it's enough, n wanna change from whatever u r doing now, then u changed!just live to the fullest...
why are you looking for a rabbit? ur new fav pet huh? how come i didn't noe this..(i'm not being busy body..just being concerned)
hmmm...looking for a girlfren???
..i thought u already have one...some1 who u seldom meet...dating like once in a 4-7 months..or..am i wrong?look..i'm not complaining..i'm just confuse u r looking for a girlfren...or..do i saw a wrong date? wuz it in the year 2008 or 2007?
that's fine...just be happy with your life...

Anonymous said...

u got a great life bro..with ur great frenz..