02 April 2009

Kambing Hitam di Dalam Kelas


Ini bukan gambar 30 Jahanam macam dalam cerita 6 jahanam. Mati sorang pangkah kepale. Orait? Ini gambar orang-orang bijak. Walaupon saya kurang bijak, tapi saya tetap mahu digelar bijak disebabkan saya ade sekali dalam gambar. Tolong kutuk di belakang sahaja. Jangan bagi comment haram dan menjatuhkan kredibiliti saya. Please..!

Gambar ini saya print dan letakkan kat wallet saya. Saya kan seorang yang mengingati kawan-kawan. Huhu~Dengan adanya gambar ini, saya tak payah la sumpah seranah membe-membe yang "tiau" saya bila saya tak contact diorang. Sebab saya selalu tengok diorang bile saya buka wallet. Jadi, secara tak langsung, ini diibaratkan sebagai ingatan saya kepada diorang masih kental.

So, bagi class of bachelor in mechanical engineering, saya masih ingat korang lah walaopon saya tak msg. Sgt Sweet tindakan saya meletakkan gambar class dalam wallet. Kan? Kan? Ala..jangan la crying-crying...bajet saya mahu pecaya itu touching. Touching datang Balok lah, we all ramai kat sini. huhu~

Saya stoly moly la sikit pasal diorang sekarang;

Ape diorang buat sekarang?
Hampir semua jadik Engineer. Generally they pledge with MMHE, SAPURA, AMB, AMC, MISC, PANASONIC, INTEL, Kilang Kicap and others. Tapi kebanyakannya adalah bekerja dalam Oil and Gas industry. And..of course lah...3 engineer hensem yang bekerja di CR ASIA tu. Sape ntah. Saya kerja kilang kicap je..huhu~

Sape Paling Kaye?
Faiq lah...dia pledge SAPURA. 2nd JAng!!ala..dalam entry ntuk jang tuh!3rd..mesti lah MISC nye marine engineers. Diorang kan sailors yang kaya. Rasanya money does not a matter at all kot. Tapi tataw lah. May be lah. Gaji INTEL pon mahal. 3k tue celah ketiak diorang je. Ape?yang lain2? Tak yah la citer...smue nak citer..gi la ngorat sendiri kalo nak tahu.

Sape paling pelik dan berwibawa?
Ade sorang je tak nak jadik engineer.Ramadhan. Seorang yang bercita-cita mahu menjadi cikgu sebagai option terbaik disebabkan tidak mahu serabut kepala menjadi engineer. Bijak! Baru-baru ini, dia ajar budak sekolah rendah; dan disebabkan dia fikir budak sekolah adalah annoying..Inilah hasilnya!

"Apa itu 'Idiom' Cikgu?"
"Awak buka kamus, cari la maksud 'Idiom'. Dan kalau boleh carik gak maksud 'Idiot'. Then after that you'll definitely understand"
"Huh..."

Cool tak Ramadhan?Mesti Basikal dia kene calar lepas kelas tue. Yelah, mane la die reti bawak Kereta mahupon Motorsikal. Oppss!!!Aku tak cakap..Juan yang cakap macam tuh!

Orait~continue chap. 2 Kambing Hitam Di dalam Kelas

9 comments:

ada m0khtar said...

begitu b'jaya & b'gaya yer..~

Donut said...

sape yg bergaya and berjaya?huhu~

Fadhlinasir Nama Diberi said...

aku la..
sape lagi..
jgn nk perasan ye..

Laila said...

saya tau siapa yg paling berwibawa..hehe

m U c h ! k said...

alololo cuweeetnye letak gmba dak kelas dlm wallet..

coolnye..rmi jd engineer

Donut said...

fadhli-owh..takper..saya agak puteh.

kecik-eleh. Mat Nuar tak berwibawa; k?

darlene-erm..sweetkan saya?Nasib baik anda tak kena cavity sebab kawan ngan saya..ye la..sweet sgt!huhu~

Laila said...

saya bukan nk ckp dia lah..saya nk ckp ameng..~

noul said...

haha the art of kutukan secara halus

A a D i I ? said...

cool btul incik ramadhan tu. x pe incik, nt incik pegi skola tompang aku je la yek. haha!

lalala~