11 December 2008

Mystery Of A Girl At The Seashore- Part 1

Hye! I'm Donut and today's headline is; How to tackle a girl in Cherating.Check It out!!(Exploitasi dari cerita Sebenar)

Suatu hari di kala nak-nak senja, Aku dan Paly pi Cherating. We all pon pi jalan2 tepi pantai macam kapel “gay”. Jeng3..Skali awek lah depan mate.


“Uit, pi Usha!!!,” kate Paly.

Dengan muke kurang sangap aku menjawab, “OK Bebeh!”


Ade la gaye muke sangap..Tapi kurang kan??kan??X? Sadap U!!











Selepas pekena rokok sepam due,
aku “mara bahaya” ke awek berkenaan. Dengan confident yang agak tinggi walopon rase perut aku lagi tinggi dari confidentnye…Aku gagahkan kaki yang gemuk ke hadapan untuk menyapa Awek tersebut.(Macam buku novel je ayat neh)





















Ape Awek ni tengok eh?


Lame gak aku tertanya-tanya di benak otakku menatang ape la awek ni tengok. Cicak-man ke..Mr.Crab ke..tak pon Spongebob. Aku pon usha pali sambil bagi hint

“GILE KE AWEK NEH?”.

Paly yang buat-buat tak paham menggeleng-geleng sambil berkata; “Aik? Takut?”





Pantang sungguh orang cakap aku taderk kote neh..huhu.., aku pon menambahkan skit kuantiti confident dengan mendekati sket demi sedikit awek tuh. Dah nak dekat, aku tanye; “Hye awek, carik ape tue? Duet syiling jatuh ke?

Adushh!!!bodo pnye introduction! Typical flirting sentence btol. Cbe la tanye..samada die wat ujikaji kat pasir tue ke..tak pon, mancing ketam ke…atau paling cikai pon; tanye la awek tue ngah pikir idea nak wat lirik lagu ke…pape lah! Janji jgn soklan bodo duet syiling jatuh. Taderk makne nye orang pi pantai bawak duit syiling segenggam sambil lari2 tepi pantai. Ape bangang??Cet!!

Tapi nasib respond baik lah(ala, setended la..org cute tego awek cun..huhu); die senyum sambil menjawab; “Tak lah, ngan carik Patrick nih.."

Bisikku pada bulan..eh silap, bisikku pada hati.."Patrick??menatang apekah itu?Keychain die yang ade name patrick ke...tak pon duet syiling kesayangan yang dinamakan sebagai patrick?Ataupon.."
Pelbagai pertanyaan berenang2 di pale otakku.."Siapekah itu PATRICK?"

Tetibe awek tue buat-buat terkejut, "Eh!!Naseb baek saye tak tersalah tadik, Ingatkan Patrick..serupe je badan awak ngn die”,sambil gelak-gelak comel.


Die cakap aku Patrick??

Tapi siapakah itu patrick??

Awek tue pon cakap..ala.."Patrick spongebob!!"

Cipet!!Aku terkena!! Ader ke aku macam Tapak sulaiman gemok tu. Tapi aku steady jerk..still acting cool. Sambil-sambil layan die gelak-gelak..

”OOoo..Patrick tue adik saye…Saye Abang Patrick la..sebab tue idup kat darat”,Hehehe..

Gelak comel kedengaran lagi.


TO BE CONTINUED...

No comments: